Tradisjonen tro stiller Skjetten Dur&Moll med sitt bidrag til byfesten. Lørdag 13.juni er vi å høre på Scene Sentrum, lenke til programmet her. Det står kl 14 på plakaten, slik at man kan få benket seg i god tid. Showtime er kl 14.30.
I år synger vi acapella, men med støtte fra Ragnhild på piano og muligens litt fiolin fra Nora. Repertoaret varierer mellom sanger fra norske og internasjonale artister. Damene i koret gir oss Savage Daughter, en sang inspirert av britisk/irsk folketradisjon. Herrene i koret insisterer på It’s only a Paper Moon, en gammel jazz-låt. Ellers er hele blandakoret med. Shantyen Wellerman er på plass, og det er også klassikeren Country Roads (take me home). I Wanna Dance With Somebody sang Whitney Housten i sin tid. Skyfall sang agent 007 Adele. Vi synger det på vår måte. Videre har vi med Den Du Veit, Marius Müller altså, og en nyere norsk artist, Sondre Justad, får legge ut om sine eksistensielle problemer i sangen Riv i Hjertet. Til slutt skal nevnes at lørenskauingen Marion Ravn blir æret med The Minute. Dèn sangen tar bare noen minutter, men hele konserten varer vel, tja, en halv times tid?
Velkommen til teltet Scene Sentrum og byfesten i Lillestrøm 2026.

